Οδοντωτός Σιδηρόδρομος

Περιγραφή:

Το 1889 αποφάσισε ο Χαρίλαος Τρικούπης την κατασκευή του οδοντωτού σιδηροδρόμου. Ειδικοί τεχνίτες από τη Γαλλία και την Ιταλία για επτά χρόνια ανέλαβαν και εκτέλεσαν την κατασκευή του. Το πρώτο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε στις 10 Μαρτίου του 1896 με πρώτο επιβάτη τον Βασιλιά Γεώργιο τον Α’. ο σκοπός του ήταν να συνδέσει την περιοχή των Καλαβρύτων με την Αθήνα και την Πάτρα μιας και δεν υπήρχε άλλη εύκολη πρόσβαση.

Το μήκος του φτάνει τα 22 χλμ και ενώνει τα Καλάβρυτα με το Διακοπτό. Έχει πλάτος γραμμής 75 εκατοστά που είναι το μικρότερο σε όλη την Ευρώπη.

Η διαδρομή διαρκεί περίπου μια ώρα και η ταχύτητα κυμαίνεται από 30-40 χλμ την ώρα. Λόγω της μεγαλύτερης από το επιτρεπτό όριο υψομετρικής κλίσης της γραμμής, σε κάποια σημεία υπάρχουν οδοντωτές ράγες.

Στο ενδιάμεσο της διαδρομής Διακοπτό-Καλάβρυτα υπάρχει οι σταθμοί Νιάματα, Τρικλιά, Ζαχλρού, Κερπινή. Η διαδρομή μέσα από το Βουραϊκό είναι μαγευτική και πολλές φορές οργανώνονται εκδρομές με ενδιάμεσες στάσεις, όπως για παράδειγμα ο επιβάτης μπορεί να επισκεφθεί τη Μονή Μεγάλου Σπηλαίου, με τα πόδια από το σταθμό της Ζαχλωρούς.